søndag 20. oktober 2013

Tacosalat

Sist det var barseltreff her hjemme ville jeg prøve noe nytt. Etter litt leting fant jeg ei oppskrift på tacosalat på matprat sine nettsider. Det sto at tacosalat var verdt å prøve, og konklusjonen er at de hadde helt rett i det.

 
1. Stek kjøttdeig og bland i 1/2 pose tacokrydder. Jeg hadde i 1 pose tacokrydder, for syns ikke den vi bruker er så veldig sterk. Dessuten lagde jeg dobbel porsjon
2. Ha kjøttdeigen i en stor form. Jeg brukte en stor ildfast form, men den ble litt for lav i kantene.
3. Bland 1 boks rømme og 1 pk Philadelphia naturell. Jeg kjente på en viss skepsis med å blande inn smøreost i tacoen, men det ble kjempe godt!
3. Fordel rømme/oste blandingen over kjøttdeigen
4. Kutt opp salat, isbergsalat var anbefalt, paprika, tomat, agurk og andre grønnsaker som brukes som tilbehør til taco. Jeg brukte ananas, mais og rødløk i tillegg til de andre jeg nevnte. Men her er det jo bare fantasien som setter en stopper!!
5. Når du har fordelt salaten og det andre tilbehøret over forma, legg på chips som er beregnet til taco etc. Jeg brukte Nacho chips.
6. Til slutt har du over revet ost over det hele, så er det klart for servering!
 
 

1 kommentar:

  1. Låter gott!
    Förstår att ni saknar Sally. Ledsamt att mista en hund så ung. Hon hade många fina jaktliga år framför sig.
    Hoppas ni kan få en ny valp till våren

    SvarSlett