lørdag 18. februar 2012

Ulike tradisjoner


Her i huset blir ikke Valentinsdagen feiret. Både Hans Marius og jeg syns det er en tradisjon som handelsstanden har tatt til seg, kun for å tjene mer penger. En av mine svigerinner mente å ha hørt på radioen at summen for gaver til Valentinsdagen er ca 1000 kr pr person her i Norge! Og jeg kjenner nesten ingen som kjøper gaver til Valentinsdagen. Det må jo bety at andre kjøper dyre gaver, det da.

Men morsdag feirer vi. Selv om den også kanskje er til for å glede handelsstanden. I år fikk jeg et fint kort av Maria og blomstene kjøpte jeg selv. :) Rosene som pryder dette innlegget er min bestemor sine. Hun har alltid fine blomster, både inne og ute. Det får meg til å glede meg veldig til våren og sommeren. I sommer skal jeg finne tilbake til de grønne fingrene mine og få pyntet opp litt bedre enn hva som har vært standard her de to siste somrene.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar