torsdag 6. oktober 2011

Første periode av elgjakta

25 september kom med fint vær og masse elg! Det ble skutt 2 fjordyr den første dagen av elgjakta. En fjorku og en fjorokse. Jeg hadde ingen elger på post, men satt med spenninga på jaktradioen. Faktisk, så kan jeg ikke se for meg elgjakt uten jaktradio! Det er kjempe spennende å bli oppdatert til en hver tid om hva som skjer, og det er snedig å kunne kommunisere med alle på laget, slik at beskjeder kommer frem, slik som om-postering og hvor man skal drikke kaffe.
Selv om naturen viste seg fra den gode sida første dagen av jakta, så har det vært mye regn resten av første uka. Det kom så mye nedbør at små bekker som ellers ikke vises i terrenget ble til store elver. Og store elver ble til farlige stryk. Tross i at været ikke har vært det beste, så har laget til sammen fått 4 elger, noe som er halve kvoten. Så da venter vi bare på at andre periode skal begynne igjen.

Dette bildet tok jeg den første dagen, da jeg satt på post. Hverken Hans Marius eller jeg har vært så heldige at vi har fått skutt elg. Og Fjell måtte opereres pga en knekt tann som ga infeksjon, 3 dager før jakta. Dermed ble han sykemeldt den første uka. Men han skal få være med nå fremover, bare andre periode får starte på igjen.

1 kommentar:

  1. hej där! Vilken fin header du gjort. Trevliga bilder från fin natur. Vi börjar nu på måndag med älgjakten.

    SvarSlett