torsdag 15. september 2011

Ingen los enda

Som annonsert tidligere har jeg vært en tur i skogen med Sally for å se om det ble noen hare los. Og det ble det ikke. Vi gikk 10-15 minutter fra huset vårt og jeg fant et passende sted for å slippe Sally. Det gikk under 1 minutt fra hun ble sluppet til jeg ikke så henne mer. Ny rekord! :)
Så på klokka da hun forsvant ut av synet og etter ca 5 minutter var hun plutselig ved siden av meg igjen. Da hun så at jeg ikke gadd å vise henne noen oppmerksomhet dro hun med en gang ut igjen. (Det også rekord) Da var hun borte i 15 minutter. Da hun kom tilsyne igjen, kom hun i en forrykende fart, vannet spruta bortover myra og hun så veldig glad ut. :) Må nevnes at alle sluser hadde åpnet seg denne dagen og det regnet så mye som det ikke har gjort på lenge!


Hun kom flygende opp til der jeg satt, ga meg et lite slikk på handa og for i en helt annen retning i samme farta. Da hun så dukket opp igjen hadde det gått bra nøyaktig 45 minutter og hun så litt mer sliten ut. Men hun ble ca 1 minutt ved der jeg var, snusende og svinsende, for på nytt å dra ut og dukket opp igjen 40 minutter etterpå, fra en helt annen retning.


Siden det ikke hadde blitt noen los enda, forflytta vi oss noen 100 meter og der ble jeg sittende under ei diger gran for å beskytte meg litt mot regnet. Men etter 10 minutter kjente jeg at nå var friluftslivets gleder ferdig. Jeg var gjennom blaut av alt det forferdelige regnet og etter vi forflytta oss hadde Sally kun drevet med lemen og musejakt rundt meg. Derfor gikk vi hjem igjen og den ettermiddagen kasta Sally opp flere lemen.. Heldivis var hun i buret sitt, så det gikk ann å få de ut uten at andre i huset ble berørt. FYSJ OG ÆSJ for en dritt jobb det var!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar