lørdag 14. mai 2011

Sally på sin første utstilling

I dag var vi på Sally sin første hundeutstilling. Hun ble BIR (Best i rasen) valp og kom seg videre til gruppefinalen. Akkurat det var ikke så vanskelig, for hun var den eneste Haldenstøveren og den eneste påmeldte hunden i gruppe 6/4. Derfor ble hun plassert sammen men gruppe 3, terriere, under gruppefinalen. Det gikk ikke helt bra, for da hoppa ho mer enn hun trava.
Her er vi i fint trav første gangen vi var inn i ringen. Men vi er utrolig fornøyde med kritikken hun fikk. :)
Kritikkskjema for Sally: Haldenstøver Tispevalp, 4- 6 mnd - Vakkert hode og uttrykk- God over og underlinje- gode vinkler foran og bak- Gode tegninger- Beveger seg m/godt steg fra siden- Beveger seg m/godt steg bakfra og foran - Vakker helhet- trivelig temperament og velvist.
Må le litt av den siste kommentaren, for det vet jeg at hun egentlig ikke ble.... :) Men Sally har jo iikke gjort dette før, og selv om jeg har fått litt erfaring gjennom Fjell, vet jeg at vi har veldig mye å jobbe mot. Så nå gleder jeg meg til hun blir 9mnd og kan stilles på "vanlige" utstillinger.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar