lørdag 14. mai 2011

Banan split kake

Skulle få noen gjester på besøk i anledning en bursdag, og gikk inn på www.detsoteliv.no for å finne noe jeg aldri har baka før. Kom inn på iskaker og tenkte at dette må jeg prøve. Jeg valgte tilslutt, etter veldig liten betenkningstid, Banansplit iskake :)

En bit av det ferdige resultatet. Denne kaka kan virkelig anbefales!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Her har jeg for første gang i mitt liv (faktisk helt sant...) delt egg, eggeplomme for seg og eggehvite for seg. Jubelen sto i taket da jeg greide det. :) Jada... Vet jeg er gaaaaaaal. Men jeg er ingen bakemester harepus, er heller den udugelige assistenten som forbytter pepper med sukker, eller hvordan den historia var nå igjen.. :)
Og for første gang i mitt liv laga jeg marengsbunn. Og det gikk faktisk helt bra, var nok en veldig god beskrivelse på oppskrifta.
Oppå marengsbunnen legges bananer, deretter tress- is, før pisket krem med litt melis legges på toppen. Så var det bare å pynte litt med det en måtte ha for hånden. :)
Her er det bare å begynne å pynte. Først marengsbunn, så banan, så is og til slutt krem. :) NAM NAM!!!!!!!
For oppskriften, gå til www.detsoteliv.no, velg kategorien iskaker, og du finner Banana split kaka som en av de første oppskriftene. :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar