torsdag 3. mars 2011

Såing av frø

Har da alltså kjøpt noen frø slik at det blir blomster denne sommeren også. :)

Denne er min favoritt. Farmor kaller de stokkroser, men på pakken står det månedslavatera. De er enkle å få fram og er enkle å ha med å gjøre om sommeren. De blir ganske store og er kjempe fine. :)
En annen favoritt er disse. Denne varianten av tagetes/ fløyelsblomst er i mine øyne flotte. Det blir små, søte blomster. Disse er veldig lette og ha med å gjøre på sommeren og blomstrer lenge. De må forkultiveres, altså sås noen måneder før sommeren, men det er jo bare morro. Jeg syns også disse er enkle å få fram.
Denne sorten har jeg aldri prøvd før. Syns de såg så fine ut at jeg må prøve de.
Har alltid likt petuniaer, så det skal bli veldig spennende å prøve disse for første gang.

Og så må jeg prøve solsikke, selvfølgelig. Mest for Maria sin skyld. Jeg husker at jeg og søstra planta hver vår solsikke som ble kjempe store og vi var veldig opptatt av dem hele sommeren. Og det viktigste var hvem sin som ble størst, selvfølgelig. Hvem "vinneren" ble husker jeg ikke, men artig å gi noen små sommer- minner til Maria også. :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar