fredag 21. januar 2011

Lille Sally har kommet.


Goddag! Da er det 3 dager siden matmor og matfar kom hjem med den lille bylten de kaller for Sally. Ikke skjønner jeg at de gidder å gi den et navn, den lystrer da ikke! Men det er ei tøff jente så hun har da funnet seg godt til rette. Jeg hørte de sa at hun var flinkere enn meg til å venne seg på å sove i bur og å ikke krysse kjøkkengrensa. Lot som jeg ikke forsto hva de sa.....
Men det skal de ha, menneskefolkene mine, de har faktisk funnet ei artig lita tulle som jeg allerede har blitt god venn med. Litt kjedelig at hun løper fritt og bare hopper unna hvis jeg inviterer til vilter lek når jeg selv står fast...
Men slike små vovviser sover mye. Og hun er jo kjempe søt da. Når hun har lagt seg inne i det nye buret sitt (faktisk helt frivillig!!!), bruker jeg gå å titte litt og snuse litt på henne, bare for å fortelle at jeg har godtatt henne. Men menneskefolka misforstår! De blir da så irriterte. De syns at valpen skal få ligge i ro når den først har lagt seg, og kjefter og smeller. Men heldigvis har jeg sett at menneskevalpen også syns min idè om å ta på valpen når den sover, er god... Selv om matforeldrene mine favoriserer menneskevalpen framom meg store deler av tiden, så får da menneskevalpen samme strenge beskjed om å holde seg unna. Fint å se at det fins litt rettferdighet i dette huset.
Nuss fra Fjell.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar