mandag 15. november 2010

Høylands-utstillinga

I helga var vi oppi Høylandet på hundeutstilling. Det var Nord-Trøndelag elghundklubb som arrangerte. Det ble en lang dag, men det var heldigvis ikke så veldig kaldt så humøret holdt seg på topp underveis. :)

Fjell fikk 2.premie. Han har jo sine (etterhvert vellkjente) bakbein, som er hasetrange. Det er vanskelig å gjøre noe med og jeg har egentlig gidd opp å trene Fjell på utstilling, for han syns egentlig det er driiiiiiit kjiiiiiipt å være inne i ringen. Og når han syns det er kjedelig, så henger han med halen. Og det blir kommentert hver gang, fordi han skal jo "bære" halen sin naturlig, men den ser ikke ut som ei krølla rompe, mer som en "rett- ut- strek". Og dette skjedde denne gangen også.

Men om det nå ikke går så bra på utstillinger for oss, og ingen av oss er så flinke, så må jeg få si at jeg koser meg uansett. Jeg syns det er artig og utstillinger og andre samlinger med masse hunder og mennesker er jo utmerket sosialisering for hunden! Og det ble tydelig for meg hvor mye lettere Fjell er med å gjøre på slike tilstelninger nå, enn hva som var tilfelle tidligere. Han ble rolig etter at vi gikk en runde på utstillingsområdet og sprang litt bortover veien ved siden av. Han var snill som et lam i ringen og han får alltid gode skussmål hva angår gemytt. Men så er han jo også en stoooor kose bamse som syns at dommeren var en meget hyggelig mann som både snakket med han, så på han og tok på han.

Det var gledelig at søstra til Fjell, Bäckmyras Disa, endelig fikk en 1.premie på utstilling. Da blir det muligheter for å bli jaktchampion når alle kriterier er innfridd. :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar