onsdag 17. mars 2010

Fuglebrettet


Tidligere har jeg skrevet om fuglebrettet vårt, og nå ønsker jeg å vise frem noen bilder fra brettet som jeg har tatt. Det er ikke så lett, det er mange av fuglene som er sky. Men to stk, en dompap- frøken og en blåmeis, var mer opptatt av å få i seg mat enn å være redde for det som beveget seg innomhus.

Vi har meiseboller hengende ned fra brettet, noe som er meget populært. Ofte er det vill slosskamp om de beste plassene, og denne gangen var blåmeisa heldig, for rivalene var visst et annet sted. Jeg har observert at kjøttmeiser er noen skikkelige bøller mot de andre fuglene, spesielt plager de blåmeisene.

Vi har ENDELIG fått dompap på brettet. Det er første gangen etter at vi flytta hit, og egentlig skulle en tru at vi bor slik til at det skulle ha vært perfekt for dompapper, men men. Vi har observert to forskjellige hanner, men de er veldig sky, så jeg får ingen bilder av de. Mulig det er to forskjellige hunner også, det er jeg litt usikker på. Men de er staselige fugler. :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar