lørdag 19. desember 2009

Julekort 2009

I år er faktisk det første året vi har laget julekort. Egentlig tenkte jeg ikke å legge ut bildene før alle kortene var delt ut, men slik ble det altså ikke :) Må innrømme at bakgrunnen som består av blekkplater ikke er så fin, men jeg har ikke fotoshop og kan generelt ikke dette med å redigere bilder.. Men i forhold til malen vi brukte (var hos elite foto på steinkjer) så ble ikke blekkplatene med :)

Selve fotograferingen gikk ikke helt smertefri, da ingen av mine fotomodeller syns det er artig å sitte i ro, og de begge har sterke personligheter og egne meninger. Men som "o store flokkleder" (haha) kom jeg på ei løsning. Gi den hylende ungen (som ikke ville sitte inne i huset til hunden) grisøret, slik at hun ble opptatt av det, og samtidig si til hunden "sitt og bli", slik at han ble opptatt av å være snill slik at han får belønningen sin, nemlig grisøret. Og det fungerte!!!! Jeg fikk til å ta noen fine bilder og til slutt sa jeg "værsågod" til Fjell, og han gikk helt rolig bort til Maria og tok grisøret forsiktig fra hånda hennes. (Og snudde seg for å grave det ned...........!!!!!! Utakknemmelige beist...) :)

1 kommentar:

  1. Hihi, du er bare sååå snedig :o))) Med suuuperskjønne modeller blir selvfølgelig bildene også suuuperfine!

    I tilfelle jeg ikke får tid til å innom bloggen din flere ganger før jul, vil jeg ønske dere EI RIKTIG GOD JUL!

    Stor klem fra herskapet på Skogmo

    SvarSlett