tirsdag 23. juni 2009

St. Hans


Endelig sitter jeg i godstolen og slapper av med en svart, malende pusekatt i fanget. Tror Balder syns det er lenge siden han fikk en real kosestund, men ventetida er endelig over for hans del! :)

Denne dagen har vært innholdsrik. Blant annet St.Hans feiring i gapahuken ved Kalvtjønna. Det ble ikke tatt noen bilder derfra, men hva gjør vell det? Det var uansett kjempe koselig. Min lille familie og et vennepar med barn, var de første som kom til gapahuken. Vi grilla og fiska. 0 fisk, men marken på kroken til Hans Marius ble bare mindre og mindre. :) Etter hvert var det mange som kom til gapahuken, blant annet mormor Gerd. Det var veldig snedig, for Maria hadde rett før bestemt seg for at hele St. Hans feiringa begynte å bli kjedelig. Men hun ombestemte seg med en gang hun så mormor. Snedi :) Og til helga kommer endelig farmor på besøk også. Det blir koselig.

Ellers har hagen opptatt meg. Jeg har pottet om flittiglise og det som var igjen av tagetesen. Det er disse som er i krukkene. Flittiglise plantene er veldig små, hvis jeg skal lykkes bedre med disse senere, må jeg så de tidligere enn i år. De andre krukkene du kan se i dette innlegget har fått lobelia på besøk. Jeg fikk en pakke med lobelia av mamma, og derfor var det jo perfekt å plante de ut i dag. Håper de blomstrer snart! :) Må bare si at begge sko-krukkene har jeg fått av min bestemor. Syns de er kjempe fine!!
Hans Marius har brukt kvelden (etter at Maria sovnet) til vedarbeid. Da er det snedig å ha traktor, ja!!
Nå koser jeg meg med den tyske vinen Dr. Loosen, riesling kabinett. Jeg syns det er en god hvitvin. Må kose seg noen ganger, vøttø.. :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar