fredag 5. juni 2009

Pinsa


Pinsehelga ble brukt til mye. Blant annet grilla vi to dager på rad, jobbet hardt i hagen og fisking. På bildet ovenfor ser dere Hans Marius da han og jeg var på kveldsfiske helt alene. Det var rekreasjon det! :) Vi brukte mark og søkke, som skal være ganske bra resultatmessig der vi var og fisket, men det ble med 2 stk. Hans Marius fikk selvfølgelig begge to! Det er typisk!! Den ene ørreten ble kattemat, mens den andre ørreten veide 0,9 kg!

Her sitter jeg og nyyyyter stillheten! Jeg sitter å tenker på at nå SKAL det være min tur med fisk på kroken, men neei da..

Her henger vidunderet til HM.. Jeg fikk æren av å hove den inn.. Jeg som er så flink med håv..... (Ironi) Men jeg lærer for hver gang jeg får slippe til, og det gikk bra denne gangen!

Lørdagen ble det tid for hage. Jeg satte endelig ut georginene mine! :) Bildet ovenfor er av den fineste georginen så langt. Krysser fingrene for at de får en bedre behandling i sommer, slik at de blomstrer leeeenge! Ompottet også tagetesen jeg har skrevet om tidligere. Bilde kommer litt senere, når de blomstrer.. Fikk forresten klippet plenen for første gang i år, med mamma sin nye gressklipper, av den helt vanlige sorten. Fy flate, jeg savner Stigaen! Stigaen er da en traktor-plenklipper av den litt eldre sorten, som bestemte seg for å stoppe i fjor sommer, og er enda under reparasjon. Hvis du syns det hørtes litt snobbete ut med traktorklipper, så har vi ca 1 mål med plen, og stigaen har i tillegg dobbel str enn en vanlig klipper, så slipper man å kjøre så mye også..

Og tuppeluppen min har kost seg kjempe masse! Hun åler seg fram som bare det nå, og vi har ikke et stille sekund lenger! Ordet som kommer oftest ut av min munn fortiden er NEI! ikke lov!! Men hun er jo så skjønn, så hun bare ler så hun hikster å fortsetter med sitt. :) Og katten følger hakk i hæl hele dagen. Men tror han begynner å være litt lei av Maria nå, for hun er jo overralt! Og kattematen er gjemt i høyden, det liker ikke Balder, nei.. Men vi var pent nødt, for en av de første dagene Maria ålte seg fram, satt hun å plukket ut maten fra skålens, mens katta satt å spiste.. Og noen tørrfôr biter gikk vell inn i munnen også! :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar