fredag 26. juni 2009

B-E-A-UTIFUL...


... som Jim Carry, alias Bruce almighty sier i filmen med samme navn som aliaset. :)
Det har vært to strålende sommerdager! Det er kjempe deilig og vi har kost oss masse. Maria fikk med seg et piknikk pledd og noen leker som ble lagt på plena, i skyggen, i går. Hun lå tilslutt bare i bodyen og storkoste seg. Av alle lekene var det solkremen til mamma som var artigst å leke med. Mamman syns kanskje ikke det var det beste alternativet, men.. Maria fikk også bade ute for første gang, noe som var veldig snedig. For en gangs skyld slapp jeg å tørke hele baderommet etterpå! :)

På ettermiddagen i går grilla vi. Jeg fikk et lite innfall og lagde potetsalaten selv. MMMMM... Anbefales! Til og med Hans Marius likte den, og han er ikke så veldig glad i butikk-potetsalat..
Oppskrifta var veldig enkel og jeg fant den i kokeboka Fra boller til buritos som alle 9.klassinger fikk, da vi hadde heimkunnskap på ungdomsskolen. For en snedig bok, egentlig! Jeg har brukt den kjempe masse.. Her er oppskriften (2 porsjoner):
* 400-500 g kokte poteter i skiver (jeg lagde terninger)
* 2 ss purre, finhakket (jeg hadde oppi masse)
* 1 ts timian (tok i mer, og det ble bra. kan fort bli for mye hvis man elsker å eksprimentere..)
* 2 ss kruspersille (som jeg droppet)
* 1 ts kapers (lille meg vet ikke hva det er, derfor ble det også droppet)
Dressing:
* 3 ss lettmajones
* 3 ss lettmelk
* 1 ts sennep
1. Del opp potetene og hakk purre og kruspersille
2. Visp sammen ingrediensene til dressingen
3. Legg i potetskivene, krydderurtene, kapers og dressingen lagvis i en bolle
4. La potetsalaten trekke i minst 15 minutter før servering
Genial oppskrift, som gir rom for å prøve forskjellige smaksvarianter. Vi lagde en med timian og en med grillkrydder. Begge ble like gode, alt etter hva man liker best. :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar