mandag 29. juni 2009

2.AK nok en gang.

På lørdag lura jeg med meg faren min, Kjell Ivar, og dro til Stjørdal. Der arrangerte kennel klubben ei stor utstilling med maaaaaaaaaange forskjellige hunder. Det vrimlet av hunder og eiere og andre nysgjerrige i steik sola. Det var såååååååå varmt at du aner ikke!!

Fjell var veldig glad for at jeg hadde med drikkeskåla hans og ei stor brusflaske med vann. Men hva tror du skjedde da vi ankom til en plass med så mye distrasjoner? Jo, Fjell ble gal fra første stund. Jeg mener bestemt at han var den galeste hunden av alle. De andre gikk pent sammen med eierne sine, mens Fjell prøvde å trekke av meg handa..

Det gikk ikke så bra i ringen heller. Vet ikke hvorfor, det ble bare sånn. Ringen var heller ingen ring, mer et rektangel, og jeg klarte liksom ikke helt å finne rytmen vår. Dessuten mente dommeren at 1 runde var nok, og da han skulle vise seg fram etter løpinga, prøvde jeg febrilsk å gjøre det vi har trent på hjemme. Men det var klin hakke umulig. Han klarte ikke å stå i ro, og det hele ble bare veldig dumt. Det er litt irriterende med tanke på den perfekte treninga kvelden før...

Så det ble en ny 2.premie på oss, og jeg mistet litt gløden med å holde på med dette. Jeg har begynt å lagt ned maaange timer på å trene Fjell, 0g han har blitt så flink. Men under treningsøktene våre har vi jo ingen distrasjoner, heller da.

En positiv ting som jeg kommer på er at Fjell har litt lettere for å underkaste seg for meg, etter jeg har begynt å trene mer på løping og "stå i ro". I dag tror jeg vi har en ny rekord her i huset, og det er at Fjell har gjort som jeg har sagt i hele dag, bortsett fra 2 ganger. Å DET ER KJEMPE BRA. Så jeg får vell bare trene med han ofte uansett, for lydighetstrening er jo bare positivt..

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar