mandag 4. mai 2009

Fjell på Trondheimsutstillinga 09

Siste helga i april satte vi oss inn i bilen, plasserte Maria hos barnevakt og kjørte til Trondheim. Vi sto opp kl 05.30!! Utstillingen foregikk ikke langt unna Heimdal i Trondheim, og jämthundene begynte kl 09.00 i ringen.. TYPISK!! (Vi beregnet ca 2 timer i kjøring)

Før vi kjørte hadde vi skrevet ut et kart med forklaring. Men vi fikk fort problemer med å følge det. Og det endte med at vi kjørte rundt "på måfå" i 25 minutter. Jeg begynte å bli VEEEEEEEEELDIG stressa. Da vi endelig fant fram til området var det igjen 15 minutter til utstillingen skulle begynne. Ikke akkurat ideelt det, da..

Så gikk jeg inn til sekretariatet og hentet ut startnummeret. Nr 1! Så da var det bare å skynde seg. I mens hadde Hans Marius børstet Fjell, som forøvrig var den eneste hunden som røyta... Så var det bare å komme seg inn i ringen med 1 stk bajas-hund. Han var såå gira! Og jeg var sikkert stressa enda, så vi fikk 2.UK på denne utstillingen.

Det er noe som heter tap og vinn med samme sinn, men akkurat i øyeblikket man før høre "det blir en 2. premie, så blir værtfall jeg veldig skuffet. Men etter å ha brukt mye tid på å analysere dagen, har vi lært mye om hva vi bør gjøre og ikke på en utstillingsdag. Og for å gjenta meg selv en gang til hva anngår hundeutstilling: Jeg blir aldri klok på det som skjer.. :) Kanskje derfor det er så spennende?? :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar