mandag 11. mai 2009

En mai dag i hagen :)


Lørdag ble brukt til å rake litt plen. Og vi har MYE.. Men det ble en artig jobb da Balder kom for å blande seg inn i "våroinna". Han syns riva var en artig leke, og han oppførte seg som en gal, gal katt. :)

Tulipanene mine har vokst mye den siste uka. Slik ser de ut nå. Jeg skal sette ned flere tulipanløker senere, for jeg syns det ble en for liten samling i enden av blomsterbedet. Tror årsaken ligger i mus-året vi hadde i fjor, og ser for meg at mange tulipanløker ble musemat.

Til bursdagen min 5.mai kom mamma med påskeliljer. Da hadde ikke mine begynt å blomstre selv, men på lørdag hadde de også kommet ut. Krokusene mine har blomstret av, men slik så de ut den siste uka i april:

Jeg har krokuser i fargene blå, hvit og gul. Det er de blå/lilla som kommer ut først og de hvite til slutt. Det har vært sånn begge sesongene som jeg har hatt de i bedet mitt.

Heldigvis har snøen reist sin kos nå.. :) Det spirer forresten livlig på loftet for tiden, og jeg må få tagetesen (fløyelsblomsten) som jeg sådde her i april i nye potter nå. Og flittig lise har begynt å komme opp!!! HURRA, jeg fikk det til (Så langt hvert fall)!! Og georginene vokser seg store. :)
Hadde forresten noen løpske hester rundt huset på bursdagen min. Det var gøy med litt underholdning. :) Fjell syns forøvrig at hestene var kjedelige. Han bjeffet bare på de noen få ganger før han gikk å la seg i huset igjen. :) Ganske uventet oppførsel fra den kanten, egentlig.

Det er så deilig med vår og jeg gleder meg virkelig til fortsetelsen. Fredløsen og de orange liljene har også begynt å komme opp av jorda. :)

1 kommentar:

  1. Jammen har dåkk blitt kvitt snøen på Finstad å! Ja no e d godt å værra t ;o)

    Gratulerer hjertligst med vel overstått bursdag, Line! Får jo ikke m meg sånne viktigheta lenger no, når vi ikke pendle ilag. Men bedre sent enn aldri ;o)

    Ser at prinsesse Maria veks og trives. Vi må ta oss en skravle-formiddag snart. D hadd vørri kjempekoooselig!

    SvarSlett