tirsdag 3. februar 2009

Trimtur i sola


Den 22.januar tok jeg med meg Fjell og gikk meg en tur på skareføret. Jeg gikk i joggesko og føret var slik at jeg kunne gå akkurat der jeg hadde lyst til. Derfor bestemte jeg meg for å gå til Gjerstadkassen. Det er 1 av de 11 trimkassene som vi har her i Kvam. Trimkassene har forskjellige "nivå". Noen er enkle og komme fram til (som gjerstadkassen. Brukte ca 20min en vei fra huset vårt), mens andre er mer slitsomme å nå. Et kjempeflott tiltak for å få folk ut i naturen! Må nevnes at jeg for trimåret 2007/2008 vant gavekort for å ha besøkt alle trimkassene det "trimåret"! Faktisk var det bare jeg og mamma som hadde besøkt alle.. :)
Jeg rakk ikke å gå så veldig langt fra huset vårt, før jeg fikk følelsen av å bli forfulgt. Jeg snudde meg mange ganger, men nei.. Lydene jeg hørte kunne jeg ikke klare å plassere.. Helt til det dukket opp en svart skapning opp fra traktorsporet.. Forfølgeren var ingen andre enn Balder.. Kan du se han på bildet?? :) Han holdt seg på den avstanden nesten hele veien, et godt stykke unna lekeslosskameraten Fjell.. :)

Hele veien gikk jeg å betraktet det fine været, og syns livet var helt fantastisk.. :) Gikk å tenkte på at snart er det påske, snart blir det vår, snart er det sommer!! Hehe.. Vinter er ok og kan være en herlig tid, men ingenting slår sommeren! Spesielt ikke den som kommer nå, for da skal jeg ha fri hele tiden. Fram til skolestart i august..
Tok et bilde som skulle vise det fine været.. Så her kommer det:

Ikke en sky å se, og i virkeligheten lå Isbolen badet i sol. Isbolen er "klompen" midt på bilde. Det er en trimkasse der å, men dit går jeg bare om sommeren, og det er en slitsom affære.. Skikkelig stigning for de som ikke er fjellgeiter eller som er i ekstremt god form.. :) Uansett kom jeg fram til trimkassen og fikk skrevet inn navnet mitt. Hvis jeg ikke husker feil var det den 12. turen siden mai.. Med andre ord; ikke så bra. I fjor hadde jeg ingen baby og ta meg av, samtidig som jeg hadde et mål om å slå mamma med antall besøk. Husker ikke antall fra i fjor, og om jeg klarte å slå mamma, men jeg hadde ca 2 besøk til kassen hver uke.. Noen ganger mindre, noen ganger mer.. Jo, jeg mener bestemt at jeg fikk flere turer enn mamma til gjerstadkassen.. :) Veldig viktig, og en god motivator for å trene/trimme.
Rett før vi kom hjem kom Felix, hunden til min søster Siv løpende mot oss. Felix HATER Balder, og skulle nok gjerne se ham død... Heldigvis kom pusen seg opp i et grantre, men der ble han da også sittende.. Jeg prøvde å lokke på ham fra altanen vår, men han var nok livredd og kom ikke hjem. Etter flere timer var Hans Marius og så etter ham. Og han satt fortsatt høyt oppe i et tre.. Etter mye mjauing kom han seg ned på egen hand, og kunne spankulere "hemmat"..

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar