søndag 22. februar 2009

Maria 6 mnd


Tiden går så fort og i dag er det 6 måneder siden Maria kom til verden. Hovedpersonen selv slapper av i vugga si akkurat nå og tar ellers livet helt med ro. Jeg sitter i sofaen og tenker tilbake på de siste 6 mnd. Selv om det ble litt forskjellig å tenke på i starten, så koser vi oss kjempe mye nå. Var hos fysioterapeuten for 1 uke siden og Maria ligger der hun skal utviklingsmessig sett. Hos fysoterapeuten fikk vi klar-signal om å begynne å bruke stolen vi kjøpte til Maria på Ikea.
Så nå serveres det grøt to ganger daglig. Og det er godt! Vi har bare prøvd Trinn 1 Maisgrøten enda, men skal prøve ny grøt som blandes med vann i stedet når pakken vi har blir tom. Det blir litt klass og tull innimellom, og en gang i blant sitter jeg der med grøt i ansiktet jeg også.. :) Kjenner tålmodigheten min blir satt på prøve noen ganger, men det blir vell værre senere... Tenker på når frøkna finner ut at hun kan være veldig bestemt og prøve å bestemme litt selv. Hihi.. Oppdaget i dag at Maria begynner å få en følelse på at hvis hun sitter i stolen sin og kaster ned en leke, blir den plukket opp med en gang... Så får vi se da hvor bevisst hun kommer til å bli anngående dette fremover.. :)
Ellers liker Maria å ligge på magen på gulvet og det begynner å bli vanskelig å få henne til å ligge i ro oppi vugga. Derfor prøvde vi ut i går å la henne sove duppene sine på soverommet, og det fungerte veldig bra. Så vi får se fremover hva det blir til. Har forresten søkt om barnehageplass til Maria fra høsten av.. Skummelt!!! Sitter jo her å er halv ferdig med permisjonen min..

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar