mandag 8. desember 2008

En liten oppdatering

Haha! Små- nissene hadde lagt kameraet i jakkelomma til Hans Marius. Derfor ble det blogging i dag læll!
Det er nå lenge siden jeg har blogget. Det har skjedd så utrolig mye på kort tid, og når jeg har anledning til å blogge, ja da er Maria oppmerksomhetssyk. Og siden babyen er husets sjef, må jeg bare lystre hennes befalinger. :) Haha. Lurer på hvor mange ganger jeg har tenkt at slik skal ikke vi ha det- og slik skal ikke jeg gjøre det osv, når vi har vært på besøk hos andre småbarnsforeldre (før Maria kom til verden). Jeg er ikke så sulten lenger, for å si det slik. Det har blitt mange kameler og svelge... :)
Hva gjør man ikke for å få nattesøvn!!!! Heldigvis har kolikken sluppet taket, og Maria har så godt som sovet hver natt i sengen sin, siden den 14. november. Å det er sååååååå utroliiig deiliiiiiiiig!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Her ligger "trollet" i vuggen og skal sove, sammen med bamsen hun fikk fra tante siv. Det endte med at Maria hylte til mamma ikke orket mer, og mamma tok henne opp. (Kamelsvelging, ja..)

Selv om hun ligger i egen seng, så må det til 1 ammerunde. Derfor hender det av og til at Maria våkner sammen med mamma og pappa i deres dobbelseng. Jeg skylder på hormonene som frigis når mor ammer! Ikke min feil at naturen har laget det slik at mamma får en ordentlig hormondose av amming, som igjen stimulerer kroppen til søvn.. :) Men det må nevnes at Maria satte ny soverekord natt til 7.desember. Da sov hun fra kl 2 på natta, til 10 på morgenen, sammenhengende!!!
Og tilslutt et lite hjertesukk fra Fjell: "Vises det på bildet at jeg, storebror på Finstad, er Mega-sjalu, eller?!? For det er jeg!!! Jeg er skikkelig umulig fortiden. Dumme menneskebarn! Hyler og bærer seg bare jeg slikker henne i hele ansiktet. Prøver da bare å få litt kontakt, samtidig som jeg ytrer min begeistring for den lille!"

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar