lørdag 8. november 2008

Takkekort

De siste dagene har jeg sittet ved spisestuebordet og laget takkekort. Vi har jo fått så mange fine gaver i forbindelse med maria sin fødsel, og nå er det på tide å vise vår takknemelighet. Men ting tar tid. Det er 14 dager siden jeg var på alt-mulig-rart butikken Ciro og kjøpte lim, papir og klistremerker. Jeg har ingen erfaring i å lage noe slikt, og jeg anser heller ikke meg selv som særlig kreativ. Så var det bare å dra hjem for å ta bilder av maria. Å det er ikke enkelt å få en baby til å ligge stille på gulvet, bare så det er sagt. Men fant da til slutt et favoritt bilde, som jeg tok med til fotobutikken på steinkjer. Jeg tok ut 30 bilder, og mente det var nok. Men jeg ser nå at 5 kort mangler bilder, så derfor må jeg på steinkjer en dag til uken, slik at alle får kort. :)

For å oppnå det ferdige resultatet tok jeg først å målte et ark for å se hvordan jeg best mulig kunne utnytte plassen. Det ble til at jeg fikk to kort per a4 ark. Så tok jeg en linjal og en blyant, for å markere hvor jeg skulle klippe.

Slik så det ut, etter at jeg hadde klippet et ark i to. Så tok jeg arket og brettet det, slik at jeg fikk to sider.

Deretter tok jeg lim bak på bildet, og så limte jeg bildet på arket. Da ble resultatet slik:

Så var det bare og ta fram listen over alle som hadde gitt gave, og skrive tusen takk. Tilslutt klistret jeg på et lite hjerte klistremerke i gull. Til å skrive på kortene brukte jeg ei sølvpenn. Å lage kort var faktisk ganske artig, når jeg først fant ut hvordan jeg ville ha det, og resultatet ble jeg fornøyd med. Har vell gjort en erfaring med at man ikke trenger så mye lim på bildene, for da krøller arket seg. Noen oppdagelser må man da gjøre underveis når det er første gang. :) Så nå er det bare å begynne å tenke på julekort... Men først er det barnedåp!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar