torsdag 20. november 2008

Babysvømming

På mandagen som var, dro Maria og jeg til varmebassenget ved egge helsetun. Der går det babysvømming-kurs. Jeg har tenkt på å begynne med dette lenge, for jeg har hørt så mye positivt om dette. Blant annet at det gir en fin annledning for å bli bedre kjent med hverandre, vi gjør noe som er positivt sammen og det er deilig for begge å være i et godt og varmt basseng i rolige omgivelser. I tillegg blir Maria bedre kjent med vann.

Jeg var selvfølgelig spent på om dette kom til å bli så positivt som alle tidligere babysvømmere har sagt, men alle hadde rett. :) Maria elsket å være i vannet, og hun begynte ikke å skrike da hun fikk ei øse med vann i hodet. Må bare si at ansiktsutrykket hennes med det samme vannet kom, var ganske artig å se på. Hun klarte ikke helt å bestemme seg med en gang om dette var greit eller ikke. Men så begynte hun å smile, og veive med hendene. :)

Neste gang skal babyene på kurset få mer vann øst i hodet på seg, og kanskje blir det et lite dykk også. Det kommer ann på humøret. Det må nevnes at Maria etterhvert ble ganske sliten av det hele. Det varer i 30 min og da vi kom opp av vannet ble humøret noe helt annet en happy.. Så det blir spennende og se neste gang om Maria holder ut hele timen, når det blir flere utfordringer å møte. :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar