lørdag 19. juli 2008

Siden sist

Sommeren løper av sted i et forrykende tempo, og vi på Finstad prøver å henge med så godt vi kan. Mye av tiden går med til å jobbe for begge de tobeinte, mens Fjell bruker mye av tiden på å irritere seg over nykomlingen her på Finstad. Nykomlingen er også lodden og har 4 føtter. I tillegg er han ravnsvart, går under navnet Balder, og for å si det slik har jeg forstått hvorfor det heter "som hund og katt"... Bilde av kattungen Balder kommer senere. Har ikke rukket å knipse noe bilde enda, for han har bare vært her noen dager.. :)

Ellers fikk Fjell trent godt forrige helg. Da ble han plassert i sporlina, og den ble festet til altanen. Utstyrt med masse godis for hunder i tillegg til fløyta, ble det da en artig lekestund for hele familien. Når Fjell var opptatt av å snuse på alt det spennende rundt omkring på plena, listet jeg meg på den andre siden av huset, og stilte meg på plasser hvor han ikke kunne se hvor jeg sto. Så blåste jeg i fløyta, og da var det meningen at Fjell skulle komme løpende til meg. De første gangene tok det lang tid før han kom. Men han kom da iværtfall.. Etter tre runder begynte han å forbinde fløytelyden med godbit, og resten av gangene kom han susende i vill fart med en gang det ble blåst i fløyta. Planen er å få til en slik treningsrunde også denne helga. Hvis vi holder dette gående, og gjør det til positive opplevelser, får vi antagelig en lydig hund vi også.. :)

For at Fjell ikke skulle gå lei av all terpinga, var ballen også med ute. Det var populært! Fjell løp som om han var gal etter ballen, og var helt i 100. En periode fikk han skikkelig løpetrening. Da sto Hans Marius og jeg og kastet ballen imellom oss, slik at Fjell ikke fikk tak i den, men måtte løpe allikevell. Fjell var skikkelig sliten etterpå. Tunga hang som et slips og jeg vet ikke hvor mange liter vann han drakk i etterkant.. Men han koste seg, og det gjorde vi også.. :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar