torsdag 3. juli 2008

Bading


Ja, da va årets andre badetur unnagjort. Den første fant sted i juni, å da va det betydelig kaldere i vannet. Den gangen var det Hans Marius, Fjell og jeg som tok turen for å avkjøle oss. Denne gangen var det Siv (min søster), Felix (border collie valpen til Siv), Fjell og meg. Vi kjørte til skogvatnet, et fjellvann i nærheten. Det er så mye bedre å bade der enn i snåsavatnet, fordi vannet blir fortere varmt der. Å faktisk var det en deilig badetemperatur!!
Her har vi Felix i full action. Fjell har funnet noen spennende dufter i skogen. Kanskje det har vært en elg her? Vi så noen gamle elgspor ikke så langt unna der vi badet..



Felix fikk springe løs, mens Fjell måtte stå i band. Jeg tok med sporlina hans, for da får han god boltreplass. Dessuten er Fjell livredd for å svømme, så det gjør ingenting om han ikke kommer så langt ut i vannet.. Felix viste seg ikke som den ivrigste svømmeren han heller, men begge hundene løp i vannkanten, herjet, sloss, og så ut til å STOOOOR KOSE SEG!!
Her er det Felix som ønsker å sloss litt.. Se på meg da Fjell!! Ellers kommer jeg å tar deg!! :)

Hvis noen tenker på hvor hundeeierne har gjemt seg, så er forklaringen enkel. Ingen av søstrene Svarthe følte for å bli foreviget i badedrakt mundur så tidlig i sesongen.. :) Men vi fikk svømt og kost oss vi også, så dette var en hærlig tur for alle!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar