mandag 9. juni 2008

Granium og orkidee


Da jeg var på plantasjen og handlet blomstene til kassene og krukkene, handlet jeg i samme slengen to Graniumer. Syns det ble litt kjedelig innendørs uten planter med blomster, og syns selv at disse var et godt alternativ. Har ingen erfaring med denne typen fra før, men det vil vell vise seg hvordan utfallet blir etterhvert. Håpet er å ikke ta livet av de, og hvis jeg får de til å blomstre igjen senere, kan det kalles et vellykket prosjekt.
Går også å venter på at de 3 orkideene mine skal blomstre igjen. Den til høyre har jeg kjøpt selv, og det 10 mnd siden den sto i blomst. Blomstene er flerfarget, med gul som dominerende farge. De to andre fikk jeg i bursdagsgave i fjor. Den i midten er hvit, og der har jeg observert at det kommer noe som kan ligne på en ny stilk, men det kan også være nye røtter. Det er for tidlig å si noe om enda. Det samme gjelder for den til venstre, som er en lilla variant. Det er også en mye mindre variant, som kom i en søyle. Da den var ferdig blomstret, pottet jeg om den. Det så ikke ut som den trivdes i en søyle, og den kom seg betraktelig etter at den skiftet levesett. Bare så synd at noen av bladene har blitt brune.. Det blir spennende å se hva som skjer videre med disse vakre plantene.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar