mandag 9. juni 2008

"Høsting" av rabarbra


Rabarbra er godt og det kan brukes til mye, bare man har fantasi og noen gode oppskrifter på luringa. Sesongen for rabarbra varer ikke så veldig lenge. Derfor hadde jeg lyst til å ta vare på disse godbitene i fryseren, slik at jeg kan ta frem rabarbra senere i år. Først måtte jeg ringe Farmor for å spørre om det var mulig å fryse rabarbraen, og svaret var ja.
Begynte med å benke meg til i et skygge- området ved siden av rabarbraen. Bikkja fikk også være med, for han hadde akkurat mistet skyggepartiet der han sto, og det begynte å bli vell varmt for den stakkars hunden. (Fjell ga meg god hjelp i å filleriste rabarbra- bladene etterhvert som de ble kastet på bakken. )
Bestemte meg for å kutte opp rabarbraen slik at det ble ca 500 g i hver frysepose. Det var faktisk litt tidkrevende, for det var mye stor (lang) rabarbra hos oss i år, men det var en god unnskyldning for å være ute i det fine været... :)
Så nå som det har blitt noen regnværs dager, har jeg ikke fått tid til å avslutte dette prosjektet. Men hva gjør vell det når rabarbraen ikke løper sin vei...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar