mandag 30. juni 2008

Hage-rapport

Da er det den siste dagen i juni, og juli står for tur. Den siste delen av juni har vært veldig bløt, med mye regn. Blomstene i hagekassene henger litt med nebbet, men de har klart seg overraskende bra syns jeg. Har ikke orket å ta de under tak, men har passet på slik at de ikke svømmer i vann. Georginene som jeg plantet ut i starten av juni står under tak, så jeg har vært nødt til å vanne de selv på tunge regnværsdager.. :) Tror det ser litt dumt ut å vanne blomster når himmelslusene virkelig er åpne.. Men slik er det nå bare..
Georginene har forresten vokst kjempe mye den siste tiden. Jeg ser ikke tegn til knopper enda, men jeg tror det nærmer seg! Derimot er det ikke lenge til liljene blomstrer. Noen av knoppene har begynt å få orange fargen på plass!

Månedslavateraen vokser også svært godt, og det er ca 1 uke siden jeg tok de med ut i friluft. De har faktisk tålt regnet som har vært, og kommer forhåpentligvis til å blomstre i midten av juli..
Mine stakkars tagetes, derimot fikk litt hard medfart dagen før de kom ut i friluft.. Det var en røver ved navn Fjell, som hadde fått sjansen til å grave litt i blomsterkrukken en dag han kjedet seg.. Må innrømme at humøret mitt ikke ble så veldig bra da jeg oppdaget det inntruffede.. For med tanke på all den tiden jeg har brukt på å forkultivere og potte om tagetesen, og det faktum at resultatet begynte å bli veldig bra, var det ikke slik jeg forestilte meg at det skulle bli. Heldigvis klarte jeg å rette opp litt på skaden, men det ble ikke like frodig beplantning i krukka som jeg hadde håpet.. Frodig er derimot ripsbuskene! Det bugner over med kart, så det ser ut som det kan bli mange deilige saftflasker på lager til vinteren..

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar