onsdag 28. mai 2008

Smuldrepai med rabarbra


Bildet av det ferdige resultatet.

Har ei klassevenninne som titt og ofte snakker om nettsiden http://www.detsoteliv.no/ Kom plutselig på at jeg hadde lyst til å titte innom denne siden. Og for en side! Det var kjempe mye forskjellig type kaker og bakst, og jeg ble sittende å se lenge. Jeg ble kjempe overrasket over hvor fin denne siden er, og vil anbefale den på det sterkeste..

Kom over en oppskrift som jeg fikk lyst til å prøve, nemlig smuldrepai med rabarbra. Hovedinngrediensen var det enkelt å skaffe, da det bugner med rabarbra i hagen. Så, med den bærbare pc på kjøkkenbenken (i good avstand fra mel, sukker og alt som kan ødelegge min kjære pc..), var det bare å sette i gang.. Må sies at dette var en enkel oppskrift, og det trengtes da ikke så mange forskjellige ingredienser. Det tok heller ikke lang tid å lage den, og til å med jeg, en skikkelig bake-nybegynner, klarte dette uten problemer.

Her har vi ingrediensene


Etter å ha fulgt oppskriften, var det bare å vente på å få smake på resultatet. Og det ble kjempe nydelig! Akkurat passe surt, og akkurat passe søtt. Så sammen med iskrem, blir antagelig dette en slager noen uker fremover! :)

2 kommentarer:

  1. Åååååjj, den såg rågod ut da! Lure på om ikke eg ska ta meg en rabarbra-slang-tur t svigermor i kveld ;-P

    SvarSlett
  2. Jepp, det syns æ så absolutt at du ska, ferr deinn va digg!!

    SvarSlett