tirsdag 13. mai 2008

Pinsehelga

Ja, da har det vært pinse og langweekend. I løpet av denne helga har vi på Finstad fått til mye. På lørdag var vi i 3- års dag til et onkelbarn til Hans Marius. Gleden sto i taket da han åpnet døra og det sto en splitter ny Massey Ferguson trøtraktor der!! Det ble et gedigent gledeshyl, slik at vi tilskuerne måtte le. Tydelig at gaven fra mamman og pappan sto til forventningene.. :) Etterpå var det bare den nye traktoren som det gikk ann å leke med, og nåde den som kom for nærme.. :)

Da vi kom hjem i fra bursdagsselskapet, pakket vi bilen full av fiskeutstyr og litt proviant. Vi benyttet oss av "Kjells båtutleie" (pappa som stiller båt til disposisjon), og suste oss en tur på vannet. Men det ble da ingenting.. Uansett koste vi oss alle tre, både Hans Marius, Fjell og jeg.







Og da vi kom tilbake fikk jeg trent på å rygge med henger.. HAHA Helt sikkert litt av et skue.. :) Fikk GOD veiledning fra tålmodige Hans Marius, så det gikk faktisk bra til slutt. Da var jeg skikkelig stolt av meg selv.. Men det trengs antagelig utrolig mye trening før jeg klarer dette alene.. Kvinnfolk å bil, vøttø.. HEHE.. Men det er akkurat dette begrepet jeg prøver å få en slutt på!!

På mandag begynte vi arbeidet med ved. Hans Marius startet valmeten (traktor) og vedklyveren, mens jeg stablet for "harde" livet. Skal være ærlig å si at det kanskje ikke var max fart på "bråttern", men en kan jo ikke slite seg ut heller.. Svigermora mi kom også å tok i et tak. Skikkelig arbeidsjern, for hun kom direkte fra hytteprosjektet sitt...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar