tirsdag 27. mai 2008

Hagedrømmer.


Her har vi et bilde av rabarbraen vår. Har smakt på den i helga, og den var kjempe god!

Tomta vår er på enten 1,2 mål, eller 1,4. Husker ikke helt i forbifarten.. Det er ei flat tomt, og dette byr på mange forskjellige muligheter. Blant annet en grønnsakshage. Den er bare som en fjern tanke, men i tankene begynner den å ta form. Tanken er å ha et par potetrader, gulrotrader, to rader med jordbær og en rad som står til disposisjon for testing. For eksempel blomkål, salater, kanskje løk? Hvem vet :) I tillegg har vi planer om å flytte både rabarbraen og bærbuskene til dette området, og samtidig få tak i noen frukttrær. Området som skal bli grønnsakshage er per dags dato et ugresskledd området, og det kommer det til å fortsette med et par år til, vil jeg tro…

På bilde nedenfor er området som en gang skal bli grønnsakshage. Vi eier ca til stolpen som står på midten av bilde. Det blir derfor et bra området for grønnsaker. :)





I fjor sommer gjorde jeg en stor innsats i det ene blomsterbedet. Satte blant annet ned mange tulipanløker. Skuffelsen var derfor stor da jeg oppdaget mange hull i blomsterbedet. Musa har i løpet av vinteren forsynt seg av godt over halvparten av tulipanløkene mine!! Det eneste positive med dette er at jeg får gjort om litt i bedet, slik at det ikke blir så rotete. Den opprinnelige planen min i fjor høst var at tulipanene skulle blomstre rundt georginene. Den nye planen er å ha et eget område for tulipaner, og et for georginer. Så da er det bare å vente til høsten kommer for å plante ned nye tulipanløker, og jeg håper tiden går sakte frem til da, for nå vil jeg bare nyyte sommeren. :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar