tirsdag 27. mai 2008

Georginer


Bilde av den georginern som har vokst mest.

På lørdag var det fridag og strålende sol, hele dagen. Etter å ha fått på seg capribukse, singlet og solkrem, var det på tide å bestemme seg for hva som skulle gjøres denne pene dagen. I utgangspunktet var det vell vårrengjøring innendørs som sto på programmet, men man kan da ikke ødsle bort pene sommerdager på slikt "tull".. :)

Ideen om å endelig sette ut georginerrøttene dukket ganske tidlig opp i hodet. Selv om den opprinnelige planen var å vente litt, så tar jeg sjansen på å få de ned i jorda nå. Kan alltids dekke dem med fiberduk om natten, hvis det er fare for frost.. Derfor fant jeg frem kunstgjødsel-bøtta, en jordsekk, å bar kassen med røtter bort til blomsterbedet. Satte en og en plante i jorda, og passet på at alle fikk litt gjødsel før de omhyggelig ble plantet. Resultatet ble at sju vakre georginer nå kan få bruke forsommeren på å vokse seg store, slik at de får masse pene blomstre i juli/august en gang. Det gleder jeg meg veldig til. :)
Georginerbedet mitt:

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar