onsdag 28. mai 2008

Blodspor 3


Kom plutselig på at blod antagelig ikke har den beste levetiden, derfor tok jeg med meg flasken til skogs for å gå et blodspor med Fjell. Lagde også en brødskive med salamipølse, slik at premien skulle være komplett. Vi bor jo som kjent på landet, og vi har et hogstfelt like ved husveggen, så jeg trengte ikke gå så veldig langt for å legge sporet.

Jeg var borte i ca 5 minutter, og gikk et ca 30 meter langt spor. På disse 5 minuttene klarte Fjell å lage mange rare lyder, såre ul og små bjeffing. Han syns visst det var skikkelig dårlig gjort at jeg koste meg borte i skogen, mens han måtte stå hjemme i kjettingen sin! Men han fikk da på seg både sele og sporline til slutt.

Så var det bare å labbe i vei. Fjell fikk ferten av sporet raskt, men gikk av sporet ganske like fort. Så gikk vi lenge i feil retning, før jeg tok han med tilbake til sporet. Så gikk Fjell litt langs sporet, og litt rundt omkring. Jeg aner ikke hvorfor han gjorde dette, men det kan kanskje ingen svare på.. Fjell fant godbiten i enden av sporet, men ikke fordi han fulgte det. Det var rent tilfeldig at han sprang seg på det. Så her må det til mer trening! Det kan hende at vi må trene mer på plena hjemme, før vi går nye spor i skogen. Mulig det blir for mange forstyrrelser...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar